Barvy budoucnosti

Pokud sledujete procházku Per Nimera po londýnské Oxford Street nebo po milánské Quadrilatero d’Oro, můžete si všimnout, že vytáhne spíše zápisník než peněženku. Jeho načmárané poznámky společně s nápady designového týmu AkzoNobel předpovídají budoucí trendy barevnosti. Indikátory pro budoucí klíčové barvy pocházejí odkudkoliv; móda politiků, hudba k filmům, novinky ve světě podnikání.

Barva je důležitá, protože žijeme ve vizuálním světě. Zda si jsme či nejsme vědomi – a často nejsme – barva ovlivňuje naši náladu, rozhodnutí i názory. “Vybíráme barvy tak, aby podporovali naši činnost.,” říká Nimer. ”Hledáme uklidnění.”

AkzoNobel má nejen své vlastní odborníky na barevné trendy, jednou ročně zve tucet předních světových architektů, designérů a konzultantů přes barvy, aby se podělili o své nápady. Výsledkem jejich brainstormingu je Colour Envelope, která zahrnuje barvy vhodné pro jednotlivá odvětví, jako je architektura, zařízení a nábytek.